Home Werkwinkel Leerkrachten Muziekeducatie Quint Verdiepingen 1 Contact
© Ron Schrijver
Ron Schrijver
De Werkwinkel - digitale leeromgeving Taken werkwinkelleerkracht
Taken werkwinkelleerkracht
1 Lesse n      Lessen en lesprogramma samenstellen      Korte instructie of leergesprek      Top - down learning      Hogere orde vragen      Gedifferentieerde verwerking  2 Contractwerk      Houden leerlingen zich aan de planning?      Werken ze   goed zelfstandig ?      Werken ze netjes ?      Maken ze fouten? (voldoende of goed)  3 Leren leren      Leert de leerling zijn beste strategie herkennen?      Gebruikt de leerling de voor hem/haar beste strategie?  4 Eigenverdieping      Werkt de leerling gestructureerd?      Werkt d e leerling efficiŽnt? (w.o. doorwerken, concentratie)      Is het eindresultaat van goede kwaliteit? (netheid, informatie)  5 Uitdaging      Samenstellen en voorbereiden individuele programmaí s      Kent en begrijpt de leerling zijn eigen uitdaging?      Werkt de  leerling adequaat aan die uitdaging?      Wat is het resultaat?      Regelmatig leerling gesprekken  6 Begeleiden zelfstandig werkers      Hulp bij opdrachten      Juist geen hulp bij opdrachten      Begeleiding en controle op uitdagingen      Werkwinkelafspraken      Correctiemateriaal re gelen  7 Voorbereiden materiaal      Nodig materiaal klaarleggen      Ander materiaal voor handen (op zín plek)  8 Onderhouden leermiddelen       Potloden, gummen           Rekenmachines  8         Linealen, geodriehoeken, passers           Chromebooks      Batterijen      Elektronicadozen      Lego  Mindstorms      Voorraad werkbladen (voorlopen op de opdrachten)      Studiekaarten      Papier      Opdrachtafhankelijk materiaal  9 Presentatie lokaal      Spots      Digibord      Alles op zijn plek      Meubilair      Geen losse rommel      Informatie whiteboard      Iedere dag  opruimen/onderhouden  10 Werksfeer      Fluisteren      Vriendelijke communicatie      Ontwikkelzin (zin om te leren)      Elkaars gedrag positief beoordelen      Hulpvaardig zijn      Leerkracht het onverbiddelijke voorbeeld  11 Taxonomie van Bloom      Hogere orde  vragen      Analyserend      CreŽrend  12 Top - down learning      Wat is de bedoeling = instructie      Altijd eerst zelf proberen op te lossen  1 3 Administratie      Beoordelingen werk   (1 - 5)      Noteren resultaten      Rapportage werkhouding      Controleren uitdaging      Vervolg  Contractwerk e.m. bepalen  1 4 Extra      Reparatie materiaal      Bestellen onderdelen      Nieuw materiaal aanvragen      Werkboeken maken  Niet - klassentaken 15 Toetsing      Toets voor cognitief talent  individueel afnemen   (min. uur/ll.)      Beginnerstoets gr. 3 afnemen      Algemeen didactisch onderzoek, wanneer nodig      Toets welbevinden, wanneer nodig (Amersfoortse SVL)      Toetsen verwerken  1 6 Digitale leeromgeving      Bijhouden en aanvullen opdrachten   (ook te download en docs)      Algemene informatie blijven controleren en verbeteren      Controleren of de links naar andere sites nog werken      Domein en domeinnaam regelen      Van Flash omzetten naar HTML      Yurlsnet onderdelen bijhouden      Website blijven ontwikkelen naar laatste  normen  1 7 Hoorcolleges eigen niveau      Verdieping   (w.o. colleges en andere bijeenkomsten bijwonen)      Ordenen belangrijke informatie      Presentatie maken      Leerstof en scholingsmomenten bespreken met HB - commissie      Scholing plannen      Presenteren      Leerboek maken over  alle leerstof  1 8 Informatie - uitwisseling      Oudergesprekken      Gesprekken andere disciplines      Bezoek ouders      Bezoek jury excellente school, inspectie, ministerie      Overleg directie en HB - commissie      Contact bestuur      Vergaderingen      Contact gastdocenten      Werkbezoeken elders (andere scholen, ministerie, inspectie)  19 Beleid      Directieoverleg   beleidszaken      Het ontwikkelen, schrijven en bijhouden van het beleid      Beleid bundelen ter presentatie   (w.o. mindmap)
Site Navigation
© Ron Schrijver
Houd je smartphone dwars voor de volledige pagina.